Trumpin erityislähettiläs: Grönlannista Yhdysvaltain 51. osavaltio jo ensi vuonna (opens original article in a new tab)
Yhdysvaltain erityislähettiläs viestitti, että Grönlannista voisi tulla Yhdysvaltain 51. osavaltio jo ensi vuonna, mikä herätti kritiikkiä Tanskasta.
- Jeff Landry, Yhdysvaltain presidentin erityislähettiläs, viestitti X:ssä, että Grönlannista voisi tulla Yhdysvaltain 51. osavaltio jo ensi vuonna.
- Grönlannin kansallispäivä oli eilen, ja Landry viittasi Yhdysvaltain itsenäisyyspäivään 2025.
- Tanskalaiset poliitikot kommentoivat Landryn viestiä kriittisesti, ja Grönlannin poliitikot korostivat, että saari ei ole myytävänä.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.