Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
Yle Uutisetyle.fi

Trumpin erityis­lähettiläs: Grönlannista Yhdysvaltain 51. osavaltio jo ensi vuonna (opens original article in a new tab)

TL;DR

Yhdysvaltain erityislähettiläs viestitti, että Grönlannista voisi tulla Yhdysvaltain 51. osavaltio jo ensi vuonna, mikä herätti kritiikkiä Tanskasta.

  • Jeff Landry, Yhdysvaltain presidentin erityislähettiläs, viestitti X:ssä, että Grönlannista voisi tulla Yhdysvaltain 51. osavaltio jo ensi vuonna.
  • Grönlannin kansallispäivä oli eilen, ja Landry viittasi Yhdysvaltain itsenäisyyspäivään 2025.
  • Tanskalaiset poliitikot kommentoivat Landryn viestiä kriittisesti, ja Grönlannin poliitikot korostivat, että saari ei ole myytävänä.

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.