Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
de Volkskrantvolkskrant.nl

Nog geen jaar in gebruik: beruchte Amerikaanse gevangenis ‘Alligator Alcatraz’ alweer gesloten (opens original article in a new tab)

TL;DR

De Amerikaanse gevangenis 'Alligator Alcatraz' is gesloten na minder dan een jaar in gebruik geweest te zijn, vanwege kritiek op de omstandigheden en het ecosysteem. De gouverneur van Florida benadrukte het gebruik van de gevangenis voor het uitzetten van 'gevaarlijke' personen.

  • De Amerikaanse gevangenis 'Alligator Alcatraz' is gesloten na minder dan een jaar in gebruik geweest te zijn.
  • De gevangenis werd kritisch bekeken vanwege de slechte omstandigheden en het negatieve effect op het ecosysteem.
  • De gouverneur van Florida, Ron DeSantis, stelde dat de gevangenis werd gebruikt om 'gevaarlijke' personen uit te wisselen.

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.