‘Dankzij groene stroom 2 miljard euro bespaard op aardgas tijdens Iran-oorlog’ (opens original article in a new tab)
Duurzame energie heeft tijdens de Iran-oorlog 2 miljard euro bespaard op aardgas, volgens berekeningen van Holland Solar en NedZero.
- Elektriciteit uit zonne- en windenergie heeft tijdens de oorlog in Iran 2 miljard euro bespaard op duur aardgas.
- De besparing is berekend door de productiekosten van duurzame stroom te vergelijken met kosten van gascentrales.
- De Europese gasprijs is gedaald na het vredesakkoord tussen de VS en Iran, maar blijft hoger dan voor de oorlog.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.