Efter protesterna: Verksamhetschef Silke Engelholm har sagt upp sig (opens original article in a new tab)
Verksamhetschefen Silke Engelholm har sagt upp sig vid Skånes universitetssjukhus efter protester från personal och läkare.
- Verksamhetschef Silke Engelholm säger upp sig efter protester från personal.
- Sju sektionschefer och över hundra läkare krävde hennes avgång.
- Ledningsgruppen arbetar för att återställa stabilitet i verksamheten.
- En tillförordnad verksamhetschef ska utnämnas.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.