Hans stämningsmusik drog in miljoner – fick 0 kronor (opens original article in a new tab)
En svensk ljudtekniker producerade musik som strömmats över hundra miljoner gånger utan att få några pengar för det. Fackförbundet Unionen stämmer bolaget för att avtalet om inkomster från musiken anses oskäligt.
- En svensk man producerade musik som strömmats över hundra miljoner gånger utan att få royaltypengar.
- Fackförbundet Unionen stämmer bolaget för att avtalet om inkomster från musiken anses oskäligt.
- Bolaget Streamline hävdar att allt gått rätt till enligt det avtal som anställde hade.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.