Bengt fångade järvungar på film i Ånge: ”Väldigt ovanligt” (opens original article in a new tab)
Bengt Nordström filmade en järvhona med fyra ungar i skogen vid Ånge, vilket är väldigt ovanligt enligt honom. Han har haft en åtelkamera i 15 år och har tidigare endast sett två ungar i taget.
- Bengt Nordström filmade en järvhona med fyra ungar i skogen vid Ånge.
- Det är ovanligt att en järvhona får så många ungar, eftersom dödligheten är hög vid födseln.
- Bengt har haft en åtelkamera i 15 år och har tidigare endast sett två ungar i taget.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.