Åtal mot tidigare rektor på Citygymnasiet i Västerås – misstänks ha lurat till sig nära två miljoner (opens original article in a new tab)
Tidigare rektor vid Citygymnasiet i Västerås åtalas för att ha bedrägligt fått ut betalningar från Skolverket.
- Tidigare rektor vid Citygymnasiet åtalas för att ha gett felaktiga uppgifter om lärarutbildning och antal elever på lovskola.
- Han ska ha fått närmare två miljoner kronor för mycket utbetalt från Skolverket.
- Åklagaren yrkar på att han ska få näringsförbud i fem år.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.