Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed

Ministerns reaktion på SVT:s granskning: Inför hedersombud (opens original article in a new tab)

TL;DR

Jämställdhetsminister Nina Larsson föreslår införande av hedersombud efter SVT:s granskning om pojkar i hederskontext som lämnas utan tillräckligt skydd.

  • Jämställdhetsminister Nina Larsson reagerar på SVT:s granskning om pojkar i hederskontext som lämnas utan tillräckligt skydd.
  • Hon föreslår införande av särskilda hedersombud för att hjälpa utsatta att navigera i byråkratin.
  • Ministern lyfter Shanazi hjältar som exempel på stöd men menar att det är ojämnt fördelt i landet.
  • Fallet med Adam visar att pojkar kan vara både utövare och utsatta vid hedersvåld.

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.