Ministerns reaktion på SVT:s granskning: Inför hedersombud (opens original article in a new tab)
Jämställdhetsminister Nina Larsson föreslår införande av hedersombud efter SVT:s granskning om pojkar i hederskontext som lämnas utan tillräckligt skydd.
- Jämställdhetsminister Nina Larsson reagerar på SVT:s granskning om pojkar i hederskontext som lämnas utan tillräckligt skydd.
- Hon föreslår införande av särskilda hedersombud för att hjälpa utsatta att navigera i byråkratin.
- Ministern lyfter Shanazi hjältar som exempel på stöd men menar att det är ojämnt fördelt i landet.
- Fallet med Adam visar att pojkar kan vara både utövare och utsatta vid hedersvåld.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.