Slik ble minnesmerket etter 22. juli (opens original article in a new tab)
Kunstverket «En opprettholdelse» er ferdigstilt som minnesmerke etter 22. juli, men mottar både positive og negative reaksjoner.
- Kunstner Matias Faldbakken har fullført kunstverket «En opprettholdelse» som minnesmerke etter 22. juli.
- Verket består av et mosaikkbilde i stein og en stålrigg fra Y-blokka etter terrorangrepet i 2011.
- Kunstkritiker Mona Pahle Bjerke kritiserer verket for å ikke tydelig knytte seg til terroren og for å være mindre vellykket kunstnerisk.
- Støttegruppen etter 22. juli og etterlatte har bidratt til oppføringen av minnesmerket.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.