Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
NRKnrk.no

Slik ble minnesmerket etter 22. juli (opens original article in a new tab)

TL;DR

Kunstverket «En opprettholdelse» er ferdigstilt som minnesmerke etter 22. juli, men mottar både positive og negative reaksjoner.

  • Kunstner Matias Faldbakken har fullført kunstverket «En opprettholdelse» som minnesmerke etter 22. juli.
  • Verket består av et mosaikkbilde i stein og en stålrigg fra Y-blokka etter terrorangrepet i 2011.
  • Kunstkritiker Mona Pahle Bjerke kritiserer verket for å ikke tydelig knytte seg til terroren og for å være mindre vellykket kunstnerisk.
  • Støttegruppen etter 22. juli og etterlatte har bidratt til oppføringen av minnesmerket.

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.