Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
NRKnrk.no

Skattekommisjonen: Elbilister må betale mer (opens original article in a new tab)

TL;DR

Skattekommisjonen foreslår en flat kilometeravgift for elbilister, noe som kan gjøre det dyrere å kjøre i byer og tette områder. Mange reagerer med bekymring for økte kostnader og usikkerhet rundt avgiftssystemet.

  • Elbilister kan måtte betale en flat kilometeravgift i tillegg til bompenger
  • Skattekommisjonen foreslår avgift for å dekke veibruk og infrastrukturkostnader
  • Opphavsmenn i partier og organisasjoner uttrykker bekymring for kostnader og effektivitet
  • Elbilforeningen og NAF ønsker høyere miljøavgifter og mer tydelighet i avgiftssystemet

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.