Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
NRKnrk.no

Dypt inne i dette fjellet ligger «Arbeiderpartiets hodepine» (opens original article in a new tab)

TL;DR

Olavsvern i Tromsø, en tidligere ubåtbase, blir igjen diskutert som en mulig militær ressurs på grunn av økte sikkerhetsutfordringer. Eierforhold og kostnader gjør tilbakekjøpet komplekst, og Arbeiderpartiet har vært i spenning over saken.

  • Olavsvern i Tromsø ble nedlagt i 2009, men nå er det igjen i fokus på grunn av økte sikkerhetsutfordringer fra Russland.
  • Forsvaret og flere politiske partier ønsker å ta tilbake basen, men eierforhold og kostnader gjør det komplekst.
  • Arbeiderpartiet har vært i spenning over saken, da en av deres medeiere eier en del av anlegget.

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.