Dypt inne i dette fjellet ligger «Arbeiderpartiets hodepine» (opens original article in a new tab)
Olavsvern i Tromsø, en tidligere ubåtbase, blir igjen diskutert som en mulig militær ressurs på grunn av økte sikkerhetsutfordringer. Eierforhold og kostnader gjør tilbakekjøpet komplekst, og Arbeiderpartiet har vært i spenning over saken.
- Olavsvern i Tromsø ble nedlagt i 2009, men nå er det igjen i fokus på grunn av økte sikkerhetsutfordringer fra Russland.
- Forsvaret og flere politiske partier ønsker å ta tilbake basen, men eierforhold og kostnader gjør det komplekst.
- Arbeiderpartiet har vært i spenning over saken, da en av deres medeiere eier en del av anlegget.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.