Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
NRCnrc.nl

Waarom is het zo vervelend om je eigen stem terug te horen? (opens original article in a new tab)

TL;DR

Onze eigen stem klinkt anders via een opname dan hoe we die zelf horen, omdraait aan de manier waarop we deze horen via botgeleiding en luchtgeleiding.

  • Onze eigen stem klinkt anders via een opname dan hoe we die zelf horen
  • Onze stem wordt via lucht- en botgeleiding gehoord, wat lagere frequenties oplevert
  • Mensen vinden hun eigen stem vaak onaangenaam vanwege de hogere frequenties en vreemde ervaring
  • Er is onderzoek dat aantoont dat mensen hun eigen stem als aantrekkelijker waarderen zonder te weten dat het hun stem is

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.