WK 2026 wordt het meest vervuilende ooit: 'Een CO2-bom' (opens original article in a new tab)
WK 2026 wordt verwacht het vervuilendste WK ooit te zijn vanwege de grote CO2-uitstoot door vliegtuigen. De FIFA probeert het evenement groener te maken, maar kritici beschuldigen de organisatie van greenwashing.
- Milieudeskundigen verwachten dat WK 2026 het vervuilendste WK ooit wordt vanwege de grote CO2-uitstoot door vliegtuigen.
- De FIFA probeert het WK groener te maken met initiatieven zoals de 'groene corridor' in Houston, maar kritici beschuldigen de organisatie van greenwashing.
- Het gras voor de wedstrijden komt uit Denver, 1700 kilometer vanaf de speelsteden, en wordt met ingevlogen lampen onderhouden.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.