Rechters Internationaal Strafhof beginnen rechtszaak tegen Amerikaanse regering (opens original article in a new tab)
Rechters van het Internationaal Strafhof in Den Haag starten een rechtszaak tegen de Amerikaanse regering vanwege sancties die zijn opgelegd. De rechters beschouwen de sancties als onrechtmatig, terwijl de Amerikaanse regering stelt dat het Hof geen bevoegdheid heeft om Amerikaanse staatsburgers te vervolgen.
- Drie rechters van het Internationaal Strafhof in Den Haag starten een rechtszaak tegen de Amerikaanse regering vanwege sancties die zijn opgelegd.
- De sancties, waaronder financiële straffen en visumrestricties, worden beschouwd als onrechtmatig door de rechters, die betrokken waren bij onderzoeken naar acties van Israëliërs en Amerikanen.
- De Amerikaanse regering stelt dat het Internationaal Strafhof geen bevoegdheid heeft om Amerikaanse staatsburgers te vervolgen en noemt de sancties een noodtoestand.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.