Na 50 jaar geen Playmobil meer gemaakt in Duitsland om aanhoudende verliezen (opens original article in a new tab)
De productie van Playmobil in Duitsland is na 50 jaar gestopt vanwege verliezen. Het bedrijf verplaatst de productie naar Tsjechië en Malta. De verkoopcijfers zijn teruggelopen door concurrentie van videogames en de onvermogen om 'kidults' aan te trekken.
- Na 50 jaar is de productie van Playmobil in Duitsland gestopt vanwege aanhoudende verliezen.
- De productie wordt verplaatst naar Tsjechië en Malta vanwege hoge loon- en energiekosten.
- Het bedrijf probeerde met nostalgische edities en toeristische poppetjes de verkoopcijfers te verhogen, maar dat bleek onvoldoende.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.