Kræftpatienter med senfølger skal hjælpes på ny klinik i hovedstaden (opens original article in a new tab)
En ny senfølgeklinik åbner på Herlev Hospital for at hjælpe kræftpatienter med langvarige følger fra sygdom og behandling, med øget finansiering og udvidet tilbud.
- En ny senfølgeklinik åbner på Herlev Hospital for at hjælpe kræftpatienter med langvarige følger fra sygdom og behandling.
- Der er afsat 60 millioner kroner til klinikken i 2026, og beløbet stiger til 100 millioner kroner årligt fra 2030.
- Klinikken udvider tilbudet til hele Region Hovedstaden og har flere medarbejdere i nye lokaler.
- Der er tidligere været tilbud til Herlev Hospitals egne patienter, men nu udvides det til bredere befolkning.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.