Starmer avgår som Labourledare (opens original article in a new tab)
Storbritanniens premiärminister Keir Starmer avgår som Labourledare efter att partiet inte längre har förtroende för honom. Han kommer att lämna efter ett inompartiellt val, där Andy Burnham ses som favorit.
- Storbritanniens premiärminister Keir Starmer avgår som Labourledare.
- Starmer avgår efter att partiet inte längre har förtroende för honom och efter att Andy Burnham tagit plats i underhuset.
- Ett nytt val inom Labour kommer att avgöra ny ledare, som ska ta över när Starmer avgår som premiärminister.
- Andy Burnham ses som favorit att ta över efter Starmer, men andra personer har också visat intresse för posten.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.