Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
Dagens Industridi.se

Novo Nordisk ansöker på nytt om subvention för Wegovy (opens original article in a new tab)

TL;DR

Novo Nordisk har återigen ansökt om subvention för Wegovy, efter att tidigare avslag från myndigheten på grund av låg kostnadseffektivitet.

  • Novo Nordisk ansöker om ny subvention för Wegovy
  • TLV avslog tidigare ansökan på grund av låg kostnadseffektivitet
  • Företaget vill att svårighetsgraden för barn och ungdomar bedöms om

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.