Mobileye startar egen robotaxitjänst i USA (opens original article in a new tab)
Mobileye startar egen robotaxitjänst i USA 2027 och går därmed in i direkt konkurrens med vissa av sina kunder. Bolaget använder sin teknik i samarbete med Lyft i Dallas.
- Mobileye planerar att lansera egen robotaxitjänst i USA 2027.
- Bolaget går in i direkt konkurrens med sina kunder genom tjänsten.
- Mobileye:s teknik används av Lyft i Dallas från 2026.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.