Vården missade stroke – patient dog (opens original article in a new tab)
En patient dog av en stroke efter att diagnosen dröjde på grund av att personalen inte följde rutinerna. Region Kalmar anmäler sig själv i lex Maria på grund av vårdskada.
- En patient i 40-årsåldern dog av en stroke efter att diagnosen dröjde.
- Patienten sökte vård efter en TIA-attack och visade tecken på akut stroke under inläggningen.
- Region Kalmar anmäler sig själv i lex Maria på grund av vårdskada och misslyckande i behandlingen.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.