Sydkoreansk exminister döms till 25 års fängelse (opens original article in a new tab)
Sydkoreansk exminister döms till 25 års fängelse för att ha varit involverad i införandet av krigslagar 2024, vilket enligt åklagare hotade folkets rättigheter.
- Sydkoreansk exminister döms till 25 års fängelse för roll i införandet av krigslagar 2024.
- Åklagare hävdar att Park Sung-Jae kontrollerade fängelsekapacitet i händelse av gripanden av regeringskritiker.
- Rättens ordförande säger att landets grundläggande rättigheter och demokratiska ordning kunde ha kränkts.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.