Starmer: Jag avgår (opens original article in a new tab)
Storbritanniens premiärminister Keir Starmer avgår som Labourledare men sitter kvar som premiärminister tills en ny ledare väljs. Han meddelade att partiet inte längre har förtroende för honom och att han öppnar för ett val inom partiet. Andy Burnham är en av de som kan bli ny ledare, men behöver tid för att förbereda sig.
- Storbritanniens premiärminister Keir Starmer avgår som Labourledare men sitter kvar som premiärminister tills partiet har utsett en efterträdare.
- Starmer meddelade att han avgår efter att partiet inte längre har förtroende för honom och öppnar för ett val inom Labour.
- Andy Burnham, som har tagit plats i underhuset, är en av de som kan bli ny partiledare, men behöver tid för att förbereda sig.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.