Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
Aftonbladetaftonbladet.se

Pentagontopp: Pentagon använde Grok mot Iran (opens original article in a new tab)

TL;DR

Pentagon har använt Elon Musks AI-verktyg Grok för att attackera Iran, enligt en högt uppsatt försvarstjänsteman. Pentagonchefen Cameron Stanley uppger att 2 000 mål attackerades inom 96 timmar och att användningen av Grok är en fråga om nationell säkerhet.

  • Pentagon använde Elon Musks AI-verktyg Grok för att attackera Iran
  • Pentagonchefen Cameron Stanley uppger att 2 000 mål attackerades inom 96 timmar
  • Utspelade uttalande är första från en regeringstjänsteman om användning av Musk AI för att angripa Iran
  • Försvarstjänsteman säger att användning av Grok är en fråga om nationell säkerhet

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.