Pentagontopp: Pentagon använde Grok mot Iran (opens original article in a new tab)
Pentagon har använt Elon Musks AI-verktyg Grok för att attackera Iran, enligt en högt uppsatt försvarstjänsteman. Pentagonchefen Cameron Stanley uppger att 2 000 mål attackerades inom 96 timmar och att användningen av Grok är en fråga om nationell säkerhet.
- Pentagon använde Elon Musks AI-verktyg Grok för att attackera Iran
- Pentagonchefen Cameron Stanley uppger att 2 000 mål attackerades inom 96 timmar
- Utspelade uttalande är första från en regeringstjänsteman om användning av Musk AI för att angripa Iran
- Försvarstjänsteman säger att användning av Grok är en fråga om nationell säkerhet
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.