Iran: Hormuzsundet ska förvaltas av oss (opens original article in a new tab)
Iran påstår att det kommer att förvalta Hormuzsundet, enligt chefsförhandlaren Mohammad Bagher Ghalibaf. Iran och USA enades om att upprätta kommunikationskanaler för att hålla sjöfartsleden öppen.
- Iran påstår att det kommer att förvalta Hormuzsundet enligt internationell rätt
- Mohammad Bagher Ghalibaf säger att sundet aldrig kommer att återgå till förhållandena före kriget
- Iran och USA enades om att upprätta kommunikationskanaler för att hålla sjöfartsleden öppen
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.