FN evakuerar 11 000 sjömän i Gulfen (opens original article in a new tab)
FN:s marina organ IMO ska evakuera 11 000 sjömän i Gulfen i samarbete med Iran och andra länder, som en del av ett avtal mellan USA och Iran för att avsluta kriget.
- FN:s marina organ IMO ska evakuera drygt 11 000 sjömän i Gulfen
- Evakeringen sker i samarbete med Iran, Oman och andra kuststater i regionen
- USA och Iran har nyligen ingått ett avtal för att avsluta kriget
- IMO kommer att publicera dagliga rapporter om antalet fartyg som lämnat regionen
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.