Brister i hemtjänsten – två personer avled (opens original article in a new tab)
Två personer med hemtjänst avled i sina bostäder efter att de skrivits ut från sjukhus, utan natttidshjälp. Landskrona stad anmäler händelserna och erkänner strukturella problem inom hemtjänsten.
- Två personer med hemtjänst avled i sina bostäder kort efter att de skrivits ut från sjukhus.
- Ingen hjälp tillgänglig nattetid ledde till fallolyckor och dödsfall.
- Landskrona stad anmäler händelserna och erkänner strukturella problem inom hemtjänsten.
- Staden har tidigare anmält sig själv efter andra dödsfall med dröjsmål i hjälpsamtal.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.