Tidligere IT-ansatt tiltalt: Skal ha svindlet for minst 14 mill. (opens original article in a new tab)
En tidligere IT-ansatt på Stortinget er tiltalt for å ha deltatt i en kriminell gruppe som svindlet for 14 millioner kroner ved å bruke systemer til masseutsendelse av tekstmeldinger.
- Tidligere IT-ansatt på Stortinget er tiltalt for å ha vært del av en kriminell gruppe som svindlet for 14 millioner kroner.
- Bedrageriet pågikk fra mars til juli 2024 og involverte masseutsendelse av tekstmeldinger.
- 49 personer ble lurt til å gi tilgang til nettbank eller sensitive opplysninger.
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.