Israeler truet med å bombe jødiske mål – nå er han utlevert fra Norge til USA (opens original article in a new tab)
Norge har utlevert en 27 år gammel israelsk jøde til USA, der han er tiltalt for å ha sendt over 250 bombetrusler mot jødiske mål. Han hadde tidligere satt i fengsel i Israel for over 2000 trusler og søkte asyl i Norge, men ble utlevert etter varetekt.
- Norge har utlevert en 27 år gammel israelsk jøde til USA for å bli dømt for over 250 bombetrusler mot jødiske mål
- Kadar ble tiltalt i tre amerikanske delstater og hadde tidligere satt i fengsel i Israel for over 2000 trusler
- Han søkte asyl i Norge, men fikk avslag og ble varetektsfengslet før utlevering til USA
- USA og Israel har ulike syn på om forholdene i USA var inkludert i den tidligere dommen i Israel
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.