Etter 40 år i helsevesenet sitter jeg igjen med en uro (opens original article in a new tab)
En erfaren sykepleier uttrykker bekymring over at foretaksreformen i helsevesenet har skapt en kultur med fokus på økonomi og mål fremfor faglig arbeid og pasientbehandling.
- Foretaksreformen i helsevesenet har skapt fokus på økonomi og mål i stedet for faglig arbeid
- Språk og kultur i sykehus har endret seg, med fokus på måling og administrasjon
- Ledere i helsevesenet blir mer administrativt orienterte og mindre faglig engasjerte
- Administrasjonen har vokst og skapt flere rapporter og styringsmål
- Fagmiljøer i helsevesenet føler seg fremmede og mistet tilliten til kjerneoppdraget
- Systemet risikerer å miste fokus på pasientbehandling
Conversation
No comments yet
Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.