Skip to content
24/7NewsPaper
Back to feed
Aftenpostenaftenposten.no

Etter 40 år i helsevesenet sitter jeg igjen med en uro (opens original article in a new tab)

TL;DR

En erfaren sykepleier uttrykker bekymring over at foretaksreformen i helsevesenet har skapt en kultur med fokus på økonomi og mål fremfor faglig arbeid og pasientbehandling.

  • Foretaksreformen i helsevesenet har skapt fokus på økonomi og mål i stedet for faglig arbeid
  • Språk og kultur i sykehus har endret seg, med fokus på måling og administrasjon
  • Ledere i helsevesenet blir mer administrativt orienterte og mindre faglig engasjerte
  • Administrasjonen har vokst og skapt flere rapporter og styringsmål
  • Fagmiljøer i helsevesenet føler seg fremmede og mistet tilliten til kjerneoppdraget
  • Systemet risikerer å miste fokus på pasientbehandling

Conversation

No comments yet

Threaded discussion is coming next — this is where the community conversation about this story will live.